18. juni 2014

Hvem skulle tro at lykken var å eie egen bil? :)

Det er over 10 år siden jeg tok førerkortet. Men ENDELIG ble det min tur til å kjøpe egen bil. Tok si tid, men den som venter på noe godt osv. hehe :)
Etter jeg ble operert så har jeg ikke hatt store utgiftene siden jeg har bodd hos foreldrene mine. Derfor fikk jeg spart opp en god del. Jeg har jo tenkt lenge på at jeg kunne tenkt meg å kjøpe egen bil, men det har aldri blitt noe av (mest pga at jeg ikke har klart å spare nok :P). Så jeg følte jeg måtte benytte sjansen til å kjøpe meg bil nå når jeg hadde den. Siden pappa har vært bilselger, var det naturlig for meg å få han til å hjelpe meg med å finne en bil. Han fant til slutt en fin bil på Finn, og da gikk det ganske så fort. Tror det var bare ca 2 uker siden pappa fant annonsen på Finn, og nå står bilen ute på gårdsplassen her allerede. :D

Jeg og pappa var nedover og hentet den i går. Måtte ta toget nedover (kl 5:45 om morran....gjett om jeg var trøtt!!), men det gikk veldig greit. Pappa kjørte hele veien tilbake da, siden jeg ikke har kjørt på så mange år. Tror ikke det hadde vært så trygt å hive meg ut i trafikken med èn gang etter så lang tid. :P Men det er vel forhåpentligvis akkurat som å sykle....har du engang lært det, så kan du det. Jeg håper hvertfall på det. Gudskjelov er det automat på bilen, så jeg slipper å stresse med giringa hehe :)
Gleder meg til å begynne å kjøre igjen...jeg elsket å kjøre sist jeg gjorde det, så jeg regner med at det ikke blir noe annerledes nå heller. :) Kanskje litt mer forsiktig med speedometeret bare ;P

Bildet er fra annonsen på Finn. Veldig fornøyd med den :) Ser for meg at det kan bli noen fine road-trips med den her :)

På tide å gjøre seg klar for ny treningsøkt her nå, og så blir det kanskje å prøve bilen for første gang iløpet av kvelden. Ha en fortsatt flott dag! :)

- Eli

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar