9. juni 2014

Det har vært stille fra meg en stund. Jeg har tenkt i mange dager at jeg skulle ha skrevet her igjen, men så har det bare ikke blitt. Dagene går fortere enn en rekker å tenke av og til føler jeg. Men det er jo sånn at å blogge gjør man jo bare når man har lyst og tid. Ingen som legger press på en. Det som er fordelen med å ha en liten blogg hvertfall ;)

Jeg har holdt på med et oppussingsprosjekt også som tok lenger tid enn jeg trodde, men resultatet ble veldig bra. Ble kjempefornøyd! Jeg skal legge ut litt bilder av det etterhvert....måtte jo dokumentere det så klart :)
Jeg pusset opp et gammelt stuebord som foreldrene mine har hatt, men som de tenkte å kaste fordi ene hjulet på bordet hadde knekt og falt av. Så jeg kjøpte nye hjul og litt maling og beis, og satte i gang. Jeg vet ikke hvor mange dager jeg brukte bare på å pusse ned bordet først. Dum som jeg var så pusset jeg jo alt for hånd, helt til pappa sa til meg at det måtte vel være bedre å bruke pussemaskin. Da gikk jo pussinga plutselig mye raskere. :P En erfaring rikere...
Gleden var større når jeg endelig kunne begynne å grunne og male. Det er jo det som er gøy. Og takket være god hjelp hos fargehandleren, så ble det veldig bra til slutt. Akkurat sånn jeg hadde sett for meg :) Så nå gleder jeg meg til å få bordet oppover til Trondheim. Planen er å bytte ut nesten alt av møbler jeg har. Perioden med svarte, mørke møbler er over for min del, nå er det hvitt og pasteller som gjelder :)
En av de møblene jeg kommer til å beholde er ei Expedit-hylle fra Ikea som jeg skal pusse opp. Jeg fant et bilde på nett for en stund siden som jeg falt pladask for. Og siden mamma og pappa hadde noen terrassebord liggende som de ikke skulle bruke, så får jeg begynt på det mens jeg er her på Otta også.
Foto: er-interiordesign.com
Det blir nok litt av en jobb. Min Expedit-hylle er jo sort og dobbelt så stor som den på bildet over, så det blir mye maling på meg etterhvert. Men jeg tror det kommer til å bli fint til slutt. Det vil nok bli veldig bra mot stuebordet jeg har pusset opp. :)

Ha en fortsatt fin 2.pinsedag, så skal jeg prøve å skrive litt her igjen snart! :)

- Eli

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar